"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. december 14., hétfő

Advent a szigeten

Már lemenőben járt a Nap a hegyek mögött, amikor a kikötő közelébe értünk. Narancsos fénye talán minden évszakban más és más. Ilyenkor télen az élénk színeket egy szürke szűrő árnyalja.

Wendelstein


Ennyi embert a kikötőben még nyári főszezonban sem láttam. Gyorsan, jól szervezetten kígyózott a sor a kasszához, majd a rendszeresen induló hajókhoz. Senki sem volt türelmetlen. Adventre készült mindenki, a Fraueninselre tartottunk a Chiemsee-n.



A szigetre megérkezve már sötét volt, a fények vezettek. Színes kivilágítások jelezték merre haladjunk. 

 

A fénnyel vörösre festett fa volt a kívánságfa. Bárki felírhatta egy cetlire a kívánságát és felakaszthatta a fára, annak reményében, hogy teljesül.

Medúzalampionok


A szigetlakók mint minden megmozduláskor kínálták portékáikat. Kerámiások, fafaragók, üvegesek és egyéb kézművesek hivogattak a különböző karácsonyi finomságok között. 

Csodaszép cserépkályha és cserépedények



Nap és szél-játékok


 
3 m körüli megvilágított faragott fatemplom



Sok mindent megkóstoltunk, a különböző halak mellett birkavirsli, különböző forraltborok, puncsok között.


Újdonságnak a dél-tiroli bombardino bizonyult. Ez a 18 %-os itóka az emlékezetünkbe véste magát. A tojáslikőr-whisky-rum-tejhab-tejszín és leheletnyi fahéj kitűnő kombinációja.



Körbejártuk a szigetet, néha a megrakott tűznél melegedtünk bár nem volt hideg. Hiányzott a fehér hó. Jégvirágok helyett pompás rózsák nyíltak a szigeten.





A sötétben a már évek óta itt élő alpakák érdekes hangjára lettem figyelmes. Már megszokták a tömeget, hozzá tartoznak a sziget világához.




A csendes sötétben visszahajóztunk a szárazföldre pedig milyen jó lenne örökre itt maradni.

“Úgy működött nagycsaládunk, mint egy ellenállóképes csapat, az összetartozás kőkori, a szabályok középkori, a parancsok isteni!”  Reinhold Messner

21 megjegyzés:

  1. Gyönyörű hely lehet. Nem jártam még itt! Azt a finom kis itókát megkóstoltam volna! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes elmenni a szigetre, és érdemes azt az itókát is kipróbálni. :-)

      Törlés
  2. Nem csodálom, hogy maradni szerettetek volna. Látszik, hogy minden négyzetméter kínált valami csodát, szépséget, látnivalót.

    Írtál a kívánságfára üzenetet? :)

    1. 2. kép mesés...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyakran van ilyen érzésem, mikor visszahajózunk.
      Nem írtunk üzenetet a kívánságfára Orsi, valójában mindenünk megvan, ami az élethez szükséges, afelett a többi csak luxus. Vagy meg tudjuk teremteni magunknak vagy szakítunk rá időt - ez rajtunk múlik. Az egészségünkért próbálunk tenni, a világ dolgaiba van csak kívánnivalóm.
      Érdekelt volna, hogy mások mit kívántak, szívesen olvasgattam volna a cédulákat, de a közelébe sem lehetett férkőzni a fának.:-)

      Törlés
  3. Ez nagyon klassz lehetett!
    Tényleg eléggé vicces, hogy még nyílik a rózsa ilyenkor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem igazán illettek a rózsák a "képbe", hiányzik a hó a karácsonyi vásárokhoz is. De jövő hétre is 8-11 fokot jósolnak.

      Törlés
  4. Nekem a kályha, már csak ilyen vagyok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, azt a cserépkályhát mindig megcsodálom akárhányszor arra járunk, csodaszép!

      Törlés
  5. hú, de jó itt nálad: ez a Messner idézet is nagyon tetszik, nagyon (tán ez eddig a legjobban)

    a Kívánságfára én is kíváncsi lettem volna, miket írnak...én naiv lélek vagyok, azt remélem, olyan cetlik lehetnek, mint az imádságok, más kívánságait is odatehetjük, hisz másokért is imádkozunk ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök Katalin :-) Lesznek még Messnertől idézetek, ennyit már rég jegyzeteltem egy könyv olvasásakor.

      Mint fent már írtam, nem jutottunk a kívánságfa közelébe, kár, mert komolyan érdekelt volna milyen kívánságok gyűlnek.

      Törlés
    2. nem arra írtam, hogy nem láttad, mások mit írtak a kívánságfára, hanem arra, amit fent itt Orsinak írtál...

      Törlés
  6. Majd minden képhez tudnák egy-egy mondatot fűzni - olyan sokfélék és olyan szépek.Mennyi szépséges élmény !
    -Ötletes a kívánság-fa. Még akkor is, ha csak játék. Ámbár, ki tudja ?
    -Nagyon tetszett az a "nap-játék" elgondoltam az én nyugati ablakomba, milyen szép lehet vele/rajta a lemenő nap fénye.
    -Csodálatos a kandalló ! Mindig vágytam egyre, de sosem lesz.
    -A rózsák...szegény rózsák, vajon mit gondolnak a globális felmelegedésről ? Örülnek neki, vagy félnek tőle ?
    -Talán legjobban az alulról megvilágított valamiféle futónövény-bokor tetszett.Bármilyen figurát bele lehet gondolni ága-boga közé.
    Jó példa képsorod arra, hogy egy ilyen karácsony előtti program nem csak a forralt borról, vagy mikulásnak öltözött emberekről szólhat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nap-játékokat (meg a szél-játékokat is) elég gyakran lehet erre kertekben látni. A nap-játékok varázslatosak lesznek, amikor a fény áthatol rajtuk. Rég készülök lencsevégre kapni ebből a fényjátékból is. :-)
      Egy odabújós kandallónak én is igen örülnék!
      A sárgán megvilágított futónövények a házfalnál nekem is mindenféle alakzatokat mutattak. Akár kísérteties is lehetne, de ott akkor nem ez jött át.

      Törlés
  7. Milyen remek program, nagyon tetszenek a fotók, a hangulatos helyszín. Hmmm. birkavirsli? Még nem is hallottam róla, de szívesen megkóstolnám! Ettél már korábban is vagy Te is ott próbáltad ki? Milyen volt? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-)
      Birkahússal nem vagyok nagy barátságban a jellegzetes íze miatt. Ettem már jól elkészített finom birkahúst, de többször olyat, ami nem ízlett.
      Barátunk "feláldozta" magát, ő rendelt birkavirslit. Megkóstoltuk és mi inkább sertésvirslit vettünk. Éreztem azt a jelegzetes ízt, ami nekem/nekünk nem szimpatikus. Külsőre semmi különbség, inkább száraz (ami jó lenne)paprika híján világos "sápadt" színű volt.
      Ha lehetőséged lesz rá kóstold meg. Ha a birkahúst szereted, akkor ízleni fog avirsli is belőle.

      Törlés
    2. Köszönöm a részletes gasztro útmutatást. Ha lehetőségem lesz rá akkor egyszer kipróbálom :)

      Törlés
  8. Mennyi szépség! Csodás este lehetett! Ez az igazi advent!
    Érdekes, engem is a cserépkályha fogott meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idén kissé mellőztük a karácsonyi vásárokat (a korábbi évekhez képest)de itt tényleg jó volt kellemes estét tölthettünk el.
      Mancoka, azt a cserépkályhát sokan megcsodálják! :-)

      Törlés
  9. Bárcsak én is ott lehettem volna veletek! Olyan hangulatos az egész.

    VálaszTörlés