2015. október 4., vasárnap

Kíváncsi boci a Kampenwand lábainál

“Életünk, megszépíti egy fénysugár,
elkísér az indián nyár.”

Ilyen ragyógó napfényben indultunk el Aschau településtől fel a hegyekbe. A község hegye a Kampenwand 1669 m-ével egy igen kedvelt túracél az itt élőknek és az idelátógató turistáknak is. A hegyre kabinos felvonó viszi fel a kevésbé fitt érdeklődőket. A mozgásra bátrak tucatnál is több útvonal közül választhatnak maguknak a hegyi levegő beszippantására, a természeti szépségek megfigyelésére.

Szokásunkhoz híven gyalog indultunk neki a hegyeknek, ha nem is az 1669 m-ig, de magasságokba, ahonnan a kilátás minden fáradtságért kárpótol majd.

Már szabad parkolóhelyet is alig találtunk aznap, a felvonónál km hosszú sor várakozott a hegy “meghódítására”.
Sokan a kényelmesebb kavicsos autóúton haladtak, mi az erdőn át a nehezebb és jóval meredekebb, sokszor úttalan utakon kűzdöttünk.

Térkép innen

Színekben még a dús zöld uralkodik, de az ősz itt is ott is belopja aranyló színeit a tájba. Ilyenkor látszik igazán, hogy az erdő nem csak fenyvesekből hanem sokféle lombhullatóból is áll.

Arany közép

Hochenaschau fellegvára

A vadvirágos lankákat, hegyoldalakat gombák csoportja váltja fel.

Csak megfelelő túracipőben érdemes elindulni és a túrabot is igen jó szolgálatott tett volna, ha magammal vittem volna. (Sokszor akadályoz a fotózásban, ezért mellőzöm.)

Eltörpül az ember lánya a sziklafal tövében

Haladunk...

Bal oldalt középen emberek - a méretek érzékeltetéséhez

Olyan szakasz következett amit a “vért izzadunk” kategóriába sorolhatok. Férjem figyelmeztetett “lábujjhegyen haladj, ne teli talppal”, hogy ne a csípőmet terheljem, hanem az izmok dolgozzanak… A terep meredekségének érzékeltetésére egy fotó..

Nincs túl messze a 45 fokos szögtől... huh

Hogy a víz patakzott a hátunkon, az izmok feszültek lábainkban csak az enciánok kéklő fejecskéi enyhítettek és az a különös illat, amit itt az alpokban fedeztem fel magamnak pár éve. Belém égett örökre, ezer illat közül is felismerem. Ez pedig a fenyőágon megülő zuzmók kettősének fás-fűszeres illata.

Imola

Fázó kék encián

Szintén encián fajta

Mi lehet?

Illatos zuzmó

A Kampenwand csúcsai közelednek

Az első pillanat, amikor a bő 8000 m légi távolságban fekvő Chiemsee-t megpillantottuk.

Chiemsee

Sokan vitorláztak aznap

Kampenwand csúcskeresztje 1669 m-en

Még pár méter és elértük az 1240 m magasan fekvő Gori-Almot, még szebb kilátással a bajor tengerre és a Kampenwand meredek szikláira.

Nem csak mi fárdtunk el, mást is elnyomott a jó levegő. :-)

Egy tartalmas Käsekuchen és Kaisersmarn (sajttorta és császármorzsa) után majdnem elaludtunk a sörpadokon. Ami felébresztett bennünket az egy az elkerített részről bemászott boci ifjú volt. Félelem nélkül járt a padok közt, minden hátizsákot megszaglászott, megnyalogatott és sok simizést bezsebelt a közönségétől.

Visszafelé az erdőn keresztül vetettünk egy utolsó pillantást a Chiemseere és szlalomoztunk lefelé egy másik úton.

Hochenaschau vára

1. Micsoda pompás túra megint !! És jó ki edzés, izom-munka lehetett azon a szikés vad vidéken gyalogolni a magasba.
    A csúf gomba, amit lefényképeztél az én kedvenc tintagombám - elöregedett állapotában :-( Hej, de finom ez rántva, amikor még ifjú!!
    Jó az a kép, ahol a távolban pár ember látható - fantasztikusan érzékelteti a méreteket !
    Hochenaschau...hát tudták ezek a régiek, honnan szép a kilátás, hol biztonságos egy vár...Pazar hely!!!

1. Izom munka, jól mondod. Este nem kellett altató... :-D
      Még sosem ettem tintagombát.
      Tényleg, jó helyre épült az a vár. Már messziről is jól látható, az ott élők is jól belátták a környéket.

2. Hogy milyen felületes vagyok - elnézést az elütésekért, hibákért :-(
      Nem is az én bűnöm, hanem a gugli helyesírás ellenőrzőé :-)
      Neki a "ki" és a "kis" illetve a "szikés" és a "sziklás" egyformán jó....mellesleg igaza van....
      Még szerencse, hogy beszélsz magyarul....

3. Semmi gond, értettem. :-)

2. És meddig volt izomlázad utána? :)
    Jó meredek helyen jártatok. Csodás a táj!...és a képek is!
    "Arany közép" :) nagyon találó
    a 24-es csigabiga hajléktalan, biztosan azért mohásodott be ennyire :)

1. Meglepő, de nincs izomlázam. Érzem a feszességet itt-ott, de izomláz nem lett. :-)
      24-es csigabiga, nem is vettem észre, de most hogy mondod...! Neked mindig jó szemeid vannak Katici! :-)

2. hahaha, kicsit nehezen esett le a tantusz, hogy hol van ott csigabiga :D de aztán rájöttem :)

3. Katicinek igen jó szeme van ezekhez a dolgokhoz! :-)

3. Bárcsak Veletek mászhattam volna! Gondolatban elindultam, de hamar le is ültem! :)))) Edzésben kell lenni, hogy ilyen utat megtehessen az ember! Csudajó napotok volt! Gyönyörű a táj, szépséges a kilátás. Szépséges helyek vannak arrafelé.
    A 39. kép sziklafala csodálatra méltó!

1. Így igaz, némi edzésben kell lenni. A kilátásért, meg a mozgás örömére nekünk mindig megéri a kűzdelem. :-D
      Gyönyörű sziklák vannak a Kampenwand tagjaiban (Wand - falat jelent) meredek falak.

4. Jó ez a hegyekben túrázás, mert ahová felmásztok, onnan le is kell jönni :D nem is tudom melyik a könnyebb...felfelé, vagy lefelé :) vagy egy bizonyos szög, magasság után már oly mindegy :))
    Szóval, pazar helyeken mászkáltatok megint, kicsit (nagyon) irigykedek ilyenkor :)

tündér az az alvó baba...gyönyörű a dáliás fotó, aranyos a kíváncsiskodó boci :)

1. Bár eljátszottunk a gondolattal, hogy lefelé a levonóval jövünk, de akkor oad még el is kellett volna mászni... Meg egyébként is lefelé nekünk mindig könnyebb. Márcsak a gravitáció miatt is. :-)
      Különben igazad van, van egy holtpont, amin át kell esni és akkor könnyebb felfelé is.
      Az a baba a hátizsákban tünemény volt, letette a papája a földre zsákostul és ő szundizott. Pedig nagy volt a zaj, mert teli volt a fogadó terasza, udvara.

5. Hű micsoda túra és milyen gyönyörű fotókkal publikáltad! Nem is nagyon tudok (és akarok) kedvencet választani - jöhet mind :) Imádom az ilyen hangulatú fotókat - köszönöm!