2017. május 17., szerda

Andalúzia újra! 1.

Tavaly, mikor először jártunk ott, amikor új ajtók nyíltak meg előttünk Andalúziában, már akkor tudtuk, hogy sok dolog vár még ott ránk.

Spanyolország andalúz területét nyolc tartományra osztják. Egy éve Huelva tartományában kalandoztunk és egy nap erejéig Sevillába is átugrottunk.

Idén Cádiz környékét, főként a tengerpart mentén Gibraltárig vettük célba. Egész más jellegű lett az ott eltöltött tartalmas 11 nap a tavalyi élményekhez képest. Némi magyar fűszerezéssel is,... de ezt későbbre tartogatom!

Szállást egy pici, egykori halászfaluban találtunk és szerencsénkre a reptér - Jerez de la Frontera városában - sem volt túl messze onnan, nem töltöttünk sok időt a transzferrel.
Conil de la Frontera, mára üdülőfaluként nőtte ki magát, bár Cádiz tartomány az Atlanti-óceán mentén talán a legkevésbé turisztikai jellegű. A hotel közvetlen a tengerpart magas szirtjén is egy kedvező lehetőség volt számunkra, ahogy a csendes környék.

Délelőtt megérkezve az első utunk hova máshova, mint az óceán partjára vezetett. Nagy szél fújt, nagyon nagy, szinte egész idő alatt. Aki májusba kíván ide utazni, az el ne felejtsen egy kapucnis esőkabátot! Igen jó szolgálatot tesz, még ha nincs is hideg, de a szél az nagy úr.

Megszámlálhatatlan mennyiségű vadvirág nyílt egyszerre a nemes virágokkal párhuzamban. A pipacs a levendulával, a bogáncsok a hibiszkusszal, a vörös here az illatos jázminnal és még sorolhatnám. Mégis a jellegzetes képet az agávék előző évi már elszáradt virágzatai adták a meredek partokon. Az idei friss hajtások is kitartóan dacoltak a széllel.

Agávé

Illatos zanót

Levendula
Rozmaring

Hibiszkuszok
Cádiz tartományában különösen jellemzőek a fehér falvak, ellenben Huelva környékével, ahol több színes és színes azulejokkal díszített épületet figyeltünk meg. Halászfalunk is a fehér falvak sorába tartozik. Fehér, mert a házak hófehérre meszeltek, praktikus okokból. Visszaverik a fényt és így kevésbé rekken meg a hőség a nyári olykor 45-50 fokokban. Már messziről impozáns látvány a szárazföld felé a zöld domboldalakra épült falvak vakító fehérsége. Később még látni fogunk egy-egy ilyen települést.

Conil de la Frontera a tengerpart felől

Promenád

Conil d.l.F. egyetlen folyója, Río Salado

Futóhomokban

Bizony, a sherry hazájában vagyunk!