"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. április 16., szombat

Krókusztetők

Jó pár hét lemaradással pótolom a tavasz jöttét az Alpokba. A természet ajándéka az egyik legszebb ajándék, főleg ha az időjárás is együtt játszik.

Az idei alpesi krókusz-terítékre minden teljesen úgy jött össze, ahogy a nagy könyvben írva van.
Két évvel ezelőtt a hó “beleszólt”, három éve túl korán mentünk, a tél sokáig tartott és tavaly sem sikerült.
A Duftbräu fogadótól indultunk, cél a Heuberg lábaihoz igyekeztünk, ahol előbb a krókuszok, majd az enciánok teszik igen vonzóvá a hegytetőket, lankákat. A rengeteg, már parkoló autó jelezte nem leszünk egyedül. A vízesés mellett haladtunk, a nedves, olykor sáros erdei úton.







Rengeteg apró harangú nyíló virágra bukkantunk, amit először láttam ekkora mennyiségben nyílni. A levelei pontosan az ikrás fogasírhez hasonlítottak. Sejtettem, hogy annak a rokona és valóban. Ez a krémszínű változat a bókoló fogasír. A hűvos hegyi klíma, a nyirkos erdők kedvelője. Tökéletesen így volt, eleinte borongós, fátyolos volt az idő, de később a nap is kimosolygott.

Bókoló fogasír




Őket követték a májvirágok, erdei szellőrózsák és mocsári gólyahírek.


Májvirág




Szellőrózsa



Mocsári gólyahír


Majd az első csoportos krókuszok is megjelentek pedig még volt előttünk jó pár méter táv, erdő, emelkedő.



Van aki az erdő szélén így pihenve tölti a hétvégét.




Az erdőn át egy család röpke beszélgetését kaptam el:
“Anya, miért van itt annyi gyökér?” (kisfiú)
“Mert ilyen sok itt a fa. Mind a fák gyökerei, megtartják azokat, hogy sokáig tudjanak állni. ” (anya)
“Az embereknek is vannak gyökereik?”
“Nincsenek, az emberek kirándulni szeretnének.”



  
Édesgyökerű páfrány


Aranyveselke

1000 m körül járhattunk, hófoltok jelentek meg


Felértünk és ott voltak, beterítették a hegyoldalakat lila és fehér fejükkel...








 






Képtelenség volt betelni a látvánnyal, ennyi krókuszt egy helyen soha sehol sem láttam. Még sokáig élveztük a tavasz ajándékát.

20 megjegyzés:

  1. Szép látvány a krókusz mező! :)

    VálaszTörlés
  2. Na, most jól kisóhajtoztam magam a képek láttán. A gyönyörűségtől kezdve a saját per pillanatnyi nyomorúságomig minden eszembe jutott róla...

    Azt hiszem két éve volt, mikor először láttam végtelen sok hegyoldalon milliónyi krókuszt. Hihetetlen látvány, az ember csak áll ott és néz, hogy létezhet ennyi csoda.

    Fehéret ilyen nagy mennyiségben nem láttam még, csak a lilát, az erdélyi hegyekben elvétve van, persze lehet ott is van, csak én nem jártam arra :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, nagyon jól emlékszem arra a bejegyzésedre! Gondolhatod mennyire vártam már azt az évet, amikor mi is itt azt láthatjuk, amiben évente egyszer lehet csak gyönyörködni. :-)
      Alig gondolnánk, hogy azok a "kopár", sziklás hegyoldalak mennyi csodát rejtenek magukban... Hamarosan jönnek a tavaszi enciánok, akkor kékben tündököl minden! Természeti kulisszaváltás. :-)

      Törlés
  3. Mennyire gyönyörű a teremtett világ!
    Egyik kedvenc képem: a szakállas férfi a lovával.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mennyire... :-)

      Mamka, amikor azt a illanatot megláttam éreztem meg kell örökítenem! :-)

      Törlés
  4. No a krókusz-mezőt irigylem én is kissé. De úgy látom, még el van maradva a természet a nálunk-lévőhöz képest. Hiába, északabbra vagytok....
    A 29-30 as: édesgyökerű páfrány, a 31-es: aranyveselke.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A képek nem most készültek, írtam, jó pár hét lemaradással írom a bejegyzést.

      Köszi a megnevezéseket Aranyos! Kiegészítem.

      Törlés
  5. Nagyon szép helyek. Jópofa a kép a lóval a bácsival. :-)
    Itt napfelkeltekor lenne érdemes fotózni. Meg kellene jegyeznem jövőre, ki is írom a spirál füzetembe, csak sokszor annyi jegyzetem van, hogy elvésznek helyek a nagy sokaság között. Szép vasárnapot. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Flögi, napfelkeltekor is érdemes lenne.
      Ilyen jegyzetfüzetem nekem is van, nem is egy...:-D
      Nektek is szép vasárnapot mégha esős is!

      Törlés
  6. Gyönyörű vízesések és a krókusz tenger egy álom :)

    VálaszTörlés
  7. Ennyi krókuszt még képen se láttam, nem ám "élőben"!:) Kösz! Csoda szép kirándulásotok volt ismét! Szerintem a fehér szakállú bácsi ott él... és milyen jó neki!:) Hogy az embernek nincs gyökere? A válasz kiegészítésre szorul.;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is most először Tiff!
      Igen, a bácsika ott él... és milyen jó neki!!! :-)

      Igen, a gyökerekkel kapcsolatosan igazad van. Már hogyne lenne! De ott abban a szituációban, ahogy a kissrác értette, anyuka jól válaszolt. :-)

      Törlés
  8. Én is csak sóhajtoztam ahogy néztem a rengeteg krókuszt. Szeretem a virágismertetéseidet.

    VálaszTörlés
  9. Hú, hát ez élőben fantasztikus lehet!
    Jaj, a szakállas bácsi a csizmájában a nyugágyban, mellette a pacija eszem a lelkét, micsoda mesés idill.Megmelengette a lelkemet az a kép.<3 Bókoló fogasírt még sose láttam élőben, csak képről ismerem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszett. :-)
      Az a pillanat megörökítésre született!

      Törlés
  10. Ha van egy kis időm, mindig jövök ide kirándulni Hozzád! Most is így tettem... Csodálatos élmény volt megint! :-)
    A krókuszok tömkelegét látva, csak ámultam... nagyon kedves kis virág... Nekem csak sárga és lila van, és abból is kevés.... de tavasszal mindig nagyon várom a megjelenését! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Margit, örülök a látogatásodnak! Tüneményesek ezek a kis virágok, főleg vadon a természetben.

      Törlés