"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2016. február 29., hétfő

A felhők felett a főn melegében

Lassan két éve, hogy ezen az úton jártunk. Ideje volt felújítani az emlékeket, amik aztán minden egyes lépés után bevillantak…
“... emlékszel milyen szép szalamandrát láttunk itt?” … “a kavicsokból kirakott szív is errefelé volt, vajon megvan-e még?”...

Sűrű felhőréteg takarta el a fényt, borongós idő volt, amikor a Sankt Margarethen kápolnától elindultunk az 1000 m feletti Breitenberg Hüttéhez

St. Margarethen kápolna


A négy fokos hidegben fázósan bújt meg a száraz fűben az erdei ibolya. A szellőrózsa sem tárta még ki a Napnak a szirmait.


Erdei ibolya

Szellőrózsa

A tüdőfűnek nagyobb volt a szerencséje, őrá már a napfény mosolygott...

Tüdőfű

Egy emlékmű mellett haladtunk el, miszerint pár percre innen (mi most nem abba az irányba tartottunk) áll egy udvar, ahonnan a Dientzenhofer testvérek származnak, akik több templomot és kastélyt építettek távol és közel, s ezzel európai hírnevet szerezve.


Innen kezdve az út igen köves és meredek. A fentről olvadó és alácsorgó hólé nedvessé és sikossá teszi a köveket, sárossá a földet. Fokozott figyelemmel lehet csak haladni.

A meggyűrődőtt rétegek árnyékában a napon nyílnak a fehéres-sárgás pillangós pacsirtafüvek is. Igaz, januárban a Kaiser-hegységben is fotóztam már őket.



Pacsirtafű

Felkűzdve magunkat a köves szakaszon elértünk egy magasságot, ami egy csapásra volt meghökkentő és igen kellemes, sőt látványos. Először életemben volt ilyen természeti fenoménban részem!
Kiértünk, pontosabban felértünk a hűvös 4 fokos hidegből a meleg főn rétegbe. Azonnal lekerült a kesztyű és kabát. Érzetre legalább 10-15 fokkal volt hirtelen melegebb.

Az érzést nem tudom átadni, de a látványt...




Egy kiemelkedőn áll ott egy hatalmas fa. Talán tölgyfa a törzse alapján. A több méter átmérőjű fának a gyökereit már kimosta az eső, de ő áll ott rendületlenül és én alatta, mint valami felsőbbrendű méltóság előtt. Különleges és feledhetetlen emlék.
 




Sokaknak zarándokhely, a fa repedezett kérges törzse festett köveket rejt emlékekkel, érzésekkel.


 
Szép kilátás nyílik onnan az Inn völgyére, az ottani falvakra, a szemközti hegyekre. Egy pad kínál helyet a megpihenni, nézelődni, elgondolkodni vágyóknak. Egy rég kiszáradt farönk itatóként vizet a madaraknak.






Megvan a kavics szív!



Tovább haladva feltűnt a sok szép toboz. Az idős fenyők ágai szomorúfűz fátyolként lógnak alá, csúcsukon a szebbnél szebb tobozzal.





Távolodva a felhőrétegtől, de még továbbra is a kellemes melegben megjelentek a hófoltok is és újabb nyiladozó virágok.


St. Margarethen

Újabb elmélkedős hely, az én mozim

  
Májvirág

Százszorszép

Erdei kankalin

A fehér acsalapu is bontakozik

Az élet él és élni akar - májvirág

Sarjadó bodza

10 perc és ott vagyunk

Breitenberg Hütte hóban 1050 m-en

Tavaszi fogadtatás a bejárat előtt

Röpke pihenő után egy fotó az ottani kilátásról és aztán indultunk is vissza.


Találtam valami érdekeset a fogadónál. Kommentben várom a válaszokat, mi látható a következő képen?

Mi látható a fotón?

Hazafelé még összefutottunk Kiskormival. Épp az erdőből ért haza, ugrándozva üdvözölte a hegyről lejövő kirándulókat. Mindenkitől bezsebelt egy kis simogatást, köszönetképp néhány métert elkísért.




Irány hazafelé

22 megjegyzés:

  1. Különleges érzés lehet ott a főnben járni. A képek ezt igazolják. Az a nagy fa...hű! Csodás nagyon!

    Kíváncsi vagyok, mi lehet az a valami.
    Az én tippem szerint bakancsra kell csatolni valamiért.

    VálaszTörlés
  2. Jajistenemazaködfátylasvölgy!!!!!!!! Egyszer,egyetlen egyszer volt ilyesmiben részen a Júliában... Lent a völgyben szemerkélt az eső, s mire felértem a hegyoldalba - szikrázott a nap és a lenti felhő olyan volt, mintha selyemből-bársonyból gyúrta volna valaki.... Csodálatos !!!
    A kérdésre: szerintem ez egy pár, bakancsra köthető/szerelhető csúszásgátló, havas, jeges időben nagyon praktikus ! (Nekem is van ilyesmi, Németországból hozattam évekkel ezelőtt...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De szépen írtad le Aranyos! Ha átélted a jelenséget, akkor nincs mit részletezzek. :-)

      Neked van ilyen csúszászgátlód? De jó!

      Törlés
  3. Csodás képek, főleg a fátyolfenyő a tobozaival.
    Az öreg tölgy ágai közt fészkeket látni?
    Kiskorminak szép bundája van.
    Érdekes jelenség, hogy a hegy magas részén melegebb, nem ismertem.
    A találós kérdésedről úgy gondolom, a sziklamászók bakancsaira erősítenek ilyen tüskés tappancsot, de nem tudom a valódi nevét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fészkek Kincse, fiatal fagyöngy-gömbök.

      Így igaz, a cipőre erősíthető talpakról van szó, a könnyebb és biztonságosabb haladásért.

      Törlés
  4. A főn hatását szívesen megtapasztalnám egyszer, érdekes lehet érezni egyik pillanatról a másikra a nagy változást.

    A fa és az ember - hűűű, micsoda arányok! annyiszor van eszemben, milyen parányok vagyunk mi a természethez képest.

    A cicát már nem is írom (de) úúúúgy megsimizném én is :))

    az az izé meg...hááát, nem is tudom, én valami jégmászó-hómászó akármire tippelek, bakancsra rászerelve...:D hahaha, lehet jókora ökörséget írtam, de ez jutott eszembe róla :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha majd itt leszel a közelben megtapasztalhatod. :-)

      Egy famatuzsálem, vajon hány éves lehet?

      Jól írod Te is Orsi, cipőre szerelhető talpak.

      Törlés
  5. Szívesen melléd ülnék mozizni, mert el tudom képzelni a látványt így is. Imádnám!
    Kiskormi nagyon szép cicus! Nem csodálom, hogy mindenki megsimogatja.
    Olyan sok szép virágot találtatok útközben! Nálunk (itt északon) még nem nyílnak.
    A képen valamilyen cipőre szerelhető csúszás mentesítő herkentyű lehet (?).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyere ülj mellém az én mozimban. :-)

      Így van Mancóka, csúszásmentesítő jég- és hójáró talpak.

      Törlés
  6. Ez a ködös-kép annyira gyönyörű lett...meseszép :-D No és a macsek, imádnivaló!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, nincsenek hegyek macsek nélkül. :-)

      Törlés
  7. annyira szeretem a képeidet!
    valami fantasztikus az a magaslati páralepel is
    meg a kincseid: a látvány, amit észreveszel: a rejtett festett kavics, a kőszív, a kis pocsolya, a jégjáró talp (ha az amire gondolok,bakancsra csatolható tüske)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, cipőre szerelhető jégjáró.

      Törlés
  8. Hát a rejtvényt már sokan megfejtették előttem!
    Az a fa csodás! A törzsével, gyökereivel együtt mindenestől! Nagyon szép a kilátás!
    Kavics szív: <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megfejtették, mindenki jól tudta. Nem baj Éva, majd legközelebb. :-)
      <3

      Törlés
  9. Gyönyörű ez a táj... a kilátás, a felhő, a virágok... a kavics szív. :-)

    VálaszTörlés
  10. Álomszépek a ködös, párás fotók. Alig van szabadidőm, ritkán jutok a bloghoz. Így most lemaradtam a játékról is :(
    De jót tippeltem (volna) ahogy látom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy Te is eltaláltad (volna), majd legközelebb! :-)
      Köszönöm

      Törlés
  11. De jó volt, hogy tudtam "kirándulni" én is Veletek! Nagyon teszettek a fotók!... A megfejtést én is sejtettem, de azért előtte elolvastma a hozzászólásokat... Jó, hogy rátapintottam, még ez is örömet szerzett! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek igazán örülök Margit. :-)
      Tarts máskor is velünk!

      Törlés