2015. november 15., vasárnap

Bronzos fák a napsütésben

A múltkor már az általunk bejárt hegyek túloldaiat vettük célba. Ezen a kifejezetten meleg novemberi napon a Wendelstein déli oldalát - túloldalát - céloztuk meg a szerpentines utakon. A hegy lábánal húzódó falucska Bayrischzell volt a kiindulópont.

Szerpentin és hajtűkanyar
A település egy közeli tisztásán siklóernyősök gyakorlatoztak. Színes ovális ernyőikbe bele-belekapott a meleg levegő. Hosszasan figyeltük őket.

A Wendelstein fürdött a napfényben, indultunk, hogy mi is kaphassunk az életet adó energiából.

Wendelstein 1.838 m
A falucska házai között kacskaringózott fel az út, sok szépséget látva. Egy vízesést is ígértek a jelzőtáblák.

Másokat is inspirál a sok kavics :-)
A községháza bejárata
Követtük a hótaposó jelzést az információs táblákkal ellátott különbző állomásokon keresztül a 20-22 fokos melegben. Nem csak szép, de hasznos információkat ismerhetnek meg az erre járó "kis és nagy" turisták. Biológia-, földrajzóra a természetben mozgással egybekötve. Több gyerekes családdal találkoztunk útközben.

A csörgős avaron át hamar elértük a kis vízesést. Egy ház tövében most szelíden zúdult alá, smaradzöld színe gyönyörűen csillogot a napfényben. A szakadék felett keskeny híd ível át. Hihetetlen, hogy ennyire közel építettek egy házat a vízeséshez! Az egykori vizimolnár háza volt, mára úgy tűnik pihenésre használt vendégház.

Hahó!

A függőhídról letekintve

Az egykori vizimalom

Gyantakönny

Elértük a túra azon részét, ami a halott fák erdején vezetett át. Információs tábla az ifjú turistáknak, a természet erdeinek körforgásáról.
Édeskés fenyőillat keringett a napsütötte hegyoldalon, a horvát tengerpart illatára emlékeztetett a sok vörösfenyőtől.

Harkályok nyomai

Halott fa matuzsálem
Kilátó
Bayrischzell
Az út szimbóluma a "Männlein"

Boróka

Elértünk egy hegyoldalt, ahol az aljnövényzet lépcsőzetesen megrogyottan terült a sziklákra, mint egy szőnyeg. Nagyon különleges.

Alattunk a patakban megcsillanó napfény
Peterbauer-Alm

Az esőjelző szártalan bábakalács virult, itt most csak napsütés várható! Az encián-család egy rózsaszínesebb tagja is örvendezett a melegnek. Jelek, hogy már 1.000 m magasságban járhatunk.

Szártalan bábakalács
Halvány lila encián fajta

Köves patakon keltünk át
Az erdőből kiérve egy zöld legelőn találtuk magunkat
Vár a Siglhof fogadó
Ott tornyosult előttünk a Wendelstein az 1.838 m magasságával, rajta az obszervatórium és az időjárásjelentő állomás.

Wendelstein 1.838 m

Minden és mindenki élvezte a napsütést. Nem emlékszem, hogy novemberben 1000 m magasságban ilyen meleg lett volna korábban. Rövidujjúban szaladgáltak a gyerekek, a fogadó teraszain és kertjében, teltház volt.