"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. június 3., szerda

A mi hegyünk

A legtöbbet a közelünkben álló Samerberg középállomásáig (920 m) túrázunk. Rendszeres olvasóim talán már minden évszakban találkozhattak vele itt a blogomban. Ismerjük az út összes kanyarulatát, a fákat, a patakokat, az itteni Hüttéket, a felvonót, a kaszálókat.
Jó évről évre a növényzet növekedését látni, megfigyelni a változásokat. Most különösen, amikor mesésen tarka a hegyoldal.





Micsoda illata van!

A hegyoldalon haladva az extrém mountainbike-osok csak úgy szelték a kanyarokat, huppantak a bukkanókon. Kedvezett nekik is az időjárás. Sejtettük, hogy sokan lesznek, mert odalenn három parkoló is telítve volt és a siklóernyősök is belepték az égboltot illetve a leszállópályákat.


 
Itt is van egy fám, ahol megállok, gondosan megnézem, megérintem. A három elágazású fenyő hajlatában erdei szamóca lakik már évek óta és ha megfelelő időben jövünk szüretelhetek az édes kis bogyókból. Örültem, épp most virágzik. :-)



Aki bújt, aki nem...

Hochries 1568 m

Épp egy éve, hogy sikeresen legyőztük Samerberg legmagasabb pontját az 1568 m-es Hochriest.

Ezennel a horizontális mozgást létesítettük előnybe és a rég nem látott erdei tavat, a Schwarzsee-t vettük célpontba.
A virágtengerek lenyűgözőek voltak, az erdőből madárfütty koncert hallatszott.
 


A virágoknak nincs határ


Fürdőzés a tócsában

Csendélet(ek)


Kosborok, az Alpok orchideái


Erdei nefelejcs

 

Európai zergeboglár

A fűfélék is ontják bőségüket


Margaréta

Nagy völgycsillag

Pávafarkú salamonpecsét



Elvirágzott ikrás fogasír


Közeledve a Fekete-tóhoz, gondoltam más vár rám, mint két éve. Talán nagyobb lett a legutóbbi sok esőzéstől, talán feketébb a neve alapján, de meglepetésemre nem változott semmit. Még az a csorba kidőlt fa is félig a vízben fekve virít és zöldel. Ágai, mint fulldokló segítségért nyújtó karjai meredeznek a nap felé.



Schwarzsee


Sérülten, de élniakarva!


Virágzó galaj vagy szagos müge

Itt találtam bőven friss fenyőrügyeket. Gyüjtöttem is mértékkel Mági tanácsai szerint.
Az előző este esőmosta fenyőrügyekből tettem el cukros és mézes variációt. Tavaly már készítettem szirupot. Mézzel most próbálom először. Napont többször le kell nyomkodni a rügyeket, mert a méz nehezebb, feljön a tetejére. Már most érdekes íze van az egyébként semleges és lágy méznek. Friss zöld és szerintem málnaízre emlékeztet már. Két hét múlva kész. :-)

 

3. napon, olvad a cukor, színesedik a méz


14 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek a virágok, szép a táj, mesések a képek!
    Én is készítek minden évben fenyőrügy mézet, épp aktuális a köhögő családnak Az enyém már ehető, fogyasztható. Én csak meg szoktam fordítani az üveget, naponta többször is, így nem kell nyitogatnom. Nagyon finom, nagyon hasznos gyógyír! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, én most először próbáltam, ha bejön akkor máskor nagyobb adagot fogok készíteni. Azt olvastam később is lehet elrakni a tűlevelekből.

      Törlés
  2. De jó kis frissítő poszt volt. Üdítő volt nézegetni ezt a szép tájat a fotóidon keresztül a mai tíz órai munka után :) Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha némi felüdülést jelentett. :-) Én köszönöm, hogy itt jártál!

      Törlés
  3. Micsoda virágos rétek! Szinte csalogatnak, hogy köztük sétáljak (legalább gondolatban).

    VálaszTörlés
  4. Ugye mennyire jó, ha az ember egy vidék minden csücskét pontosan ismeri, mintha csak az övé lenne?
    Mi így vagyunk Garmisch-Partenkirchen környékével.

    VálaszTörlés
  5. Mai kép-sorozatodból kedvencem a Bújócskázó tehén :-)
    Ezt a fenyőrügy mézet teljesen elfelejtettem. Sok sok évvel ezelőtt egyszer csináltam, aztán utána többet nem - magam se tudom az okát. Nagy mézfogyasztó vagyok, én biztos mézzel próbálkoznék újra, bár lehet, hogy macerás volt a leszűrés ? Nem emlékszem sajna - ámbár most már elkéstem. Tán jövőre (ha eszembe jut időben.)....A pitypangméz - amit rendszeresen csinálok - sokkal egyszerűbb, igaz, semmi különlegesség nincs benne, pont olyan lesz, mint a "rendes" és a hatása hasonló.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a tehén tényleg bújócskázott, menekült a macerás legyek elől, igazán vicces volt!
      Most már én is nagy mézfogyasztó lettem, biztos hogy bővítem majd a repertoárt.

      Törlés
  6. Jó is az, ha van az embernek hegye. :-)
    Én azt a galajt inkább szagos mügének nézem, de lehet tévedek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, Pipulka nagyon jó. :-)
      Azt hiszem igazad van szagos müge ügyben, én is vacilláltam, hogy melyik, biztos nem vagyok benne. Meg kellett volna illatoznom. :-)

      Törlés
  7. mennyire szépséges táj, ah, gyönyörűűű

    VálaszTörlés