"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. augusztus 26., kedd

Tregler Alm gombák között

Még egy múlt heti kirándulás lejegyzésével el vagyok maradva. Úgy adódott, hogy azon a héten háromszor tudtunk felfedezőútra menni.
Ez a kirándulás egy “light-os” túra volt, de már tervezzük a hosszabb változatát magasabbra. :-) Úgy akadtunk rá, hogy autóval elhaladva hétvégeken az útszéli parkolóban rengeteg autót láttunk. A tömeget kikerülve mi egy hétfői napot választottunk és így csendes erdei túrában volt részünk. Indulópont a Deisenried-Forstweg a Tregler Alm-hoz egy 45 perces séta az erdőn át enyhe emelkedővel.


Kényelmes erdei út
 
   

 
Méteres menták

Vizimenta vagy lómenta


Alpesi aranyvessző



Egy kosbor féle már elnyílt, már magvakat nevel, lándzsás levele jellegzetesen pöttyös.
 

Valaki mosolyog a képen... látjátok???


Gyanítom, de már csak utólag, hogy a középkor ördögűzőjét vettem lencsevégre e sárga virág személyében. Ha az ujjaim közt összedörzsöltem volna a virág szirmait és az pirosra festi azokat, akkor egész biztos, hogy a közönséges orbáncfüvet fedeztem ott fel.


Virágzó selymes fűfélék.



És egy különleges növény, amiről semmit sem tudok, de érdekes pólhálós bóbitája megfogott.



Egyre több gombaféle tolja ki kalapját az aljnövényzet alól, sárgák, pirosak, rózsaszínűek, fehérek.





 









 A vizimenta és gombaillat mellé az erdei málna édeskés illata is társult.


Erdei málna

Kiérve az erdőből megérkeztünk a Tregler Alm-hoz 951 m-re és a kilátás amiben részesültünk a tiszat időben ismét mesés volt. Egyetlen hátrány hétfő szünnap az Almnál, így nem tudtuk megkóstolni a házi készítésű finomságokat. :-(

Tregler Alm  951 m


 

Tregler Alm

nagy terasszal, játszótérrel





Bad Feilnbach

Egy katonai titkosszolgálati bázis

Legközelebb a Schwarzenberg 1187 m-ére mászunk fel, már kinéztük magunknak az utat.

Az ősz hírnökei

11 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom miért, de az utóbbi időben automatikusan törlöm a kommenteket... irgum-burgum :-( még jó, hogy emailből vissza tudom másolni. Bocsánat Jenever! :-)
      Nos:
      "Annyira szépek ezek a virágok, növények, ráadásul nekem újdonság a nevük is.
      A mosoly a levélen nagyon jó :)
      Az őszi levelek szépek, de még várhatnának :) "

      Amikor készítettem a fotót a mosolyról, akkor csak a kosbor leveleire koncentráltam. Itthon vettem csak észre a gépen, hogy "valaki" elbujt a képen. :-)
      Jenever, az őszi levelek nem várnak, sőt sokasodnak. :-(

      Törlés
  2. Micsoda gomba-arzenál ! Én biztos gyűjtöttem volna belőle ! Bár az is igaz - ha nincs a közelben gombavizsgáló - akkor azért rizikós a dolog. Nálunk ilyenkor szombaton és vasárnap délután is van (ha jól tudom) gombavizsgálat a piacon. Érdemes elmenni akár "zsákmány" nélkül is, mert mindig tanul valamit az ember.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ám, én sem ismerem jól a gombákat ezért tartózkodom a szedésüktől. Egy külön világ, az Öcsém a szakértője. Szívesen foglalkoznék én is vele, de már nincs rá időm.

      Törlés
  3. Én csak a korallgombát ismertem meg a képeidről, azt is csak azért, mert olyan jellegzetes az alakja. Amúgy egyetlen gombát nem mernék az erdőben leszedni, rábízom a szakemberekre :)) én csak a piacon vett csiperkét (vagy ahogy felénk mondták: picsirti gomba :D } szeretem. Na jó,meg a laskagombát:)

    Ugye milyen jó ez a növény nézegetés az erdőben? igaz én csak találgatom, hogy melyik mi lehet, de azt hiszem nem is az a lényeg, hogy perfekt legyünk belőle, hanem inkább az, hogy gyönyörködjünk benne :)

    VálaszTörlés
  4. Mennyi szép, érdekes növényt fotóztál! Felér egy növényhatározóval!:) A gombák közül sokat felismerni véltem, ideje, hogy bejárjam a domboldalt, mert biztos nálunk is van, csak nem voltunk itthon. Ilyenkor bújik elő a fenyvesben a rizike!;)
    A mosolygós levél nagyon helyes és az ősziek is... Itt az idejük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rengeteg a gomba amerre járunk, lehet hogy meg kéne tanulnom melyik mi, érdemes lenne gyűjteni. Remélem Te is hozol gombás képeket, melyeket gyűjtötök?
      A mosolygós levél (is) egy "véletlen" ajándéka a természetnek. :-)

      Törlés
  5. A növényhatározáson lenne még mit csiszolni.. pár félre lett határozva..Egyébként szép képek

    VálaszTörlés