2014. június 12., csütörtök

Jázmin illatú Garda-tó (1.)

Megérkezés

Két éve, amikor körbejártuk a Garda-tavat hamar kikristályosodott számunkra, hogy hol vannak azok a helyek, ahová vissza fogunk térni. Ezért az idén a keleti és a déli oldalt (Sirmione városkáig) vettük célba. (Das beste kommt zum Schluss! - A legjobb a végén jön! Kedvenc filmjeim egyike Morgan Freemannel és Jack Nicholsonnal. Magyar címe: A bakancslista)

Egy hónappal korábban indultunk a két évvel ezelőtti nyaraláshoz képest és még nem is sejtettem, hogy milyen ajándékban részesülünk. Induláskor nálunk hideg, majdhogynem zord idő volt sok-sok esővel, vágytunk a napsütésre.
A brenner-hágói Európa-hídon nálunk nincs áthaladás megállás nélkül, ez már-már szertartás. Felmásztunk a kápolnához a festői látvány végett. Itt mindig eszembe jut hány ember dolgozott (sajnos halt is meg), hogy ez a híd összeköthesse északot déllel.

A kápolnához

Európa-híd, háttérben az innsbrucki hegyek
Pipacsos látkép Olaszország irányába
Dél-Tirol hegyei, lankái nem engedik unatkozni az erre autózó turistákat. A több hektáros szőlőlugasok a meredek hegyoldalakban, a havas hegycsúcsok vízesésekkel, pipacsos virágmezők, a szirteken magasló várak, soha nem tudok velük betelni. (fotók a korábbi Garda-tó kör túrában, csak ismételhetném magam)

Mégis, már alig vártam, hogy megjelenjenek az első gyertyaegyenes mediterrán tuják és maga a tó, a környék vaniliás-édeskés illata.

Napos idő némi felhővel, és persze széllel fogadott a tó északi részén. Ott mindig fúj a szél, ezért is kedvelt helye a szörf és a paragliding sportot kedvelőknek. Saját video:

Mikor terveztük, hogy a Garda-tóhoz megyünk nyaralni, nézegettem a szálláslehetőségeket. Láttam, hogy van bőven szabad hotel vagy panzió. Nem foglaltunk előre ez évben sem. Spontán döntések híve alapján úgy gondoltuk, majd ott helyben választunk szállást magunknak.

Megérkeztünk Malcesine-be, ami viszonylag a tó északi felén fekszik a keleti oldalon és már innen figyelgettük a szállodákat. Ami külsőre vendéghivogató hatással bírt oda bementünk és rákérdeztünk. A második hotel volt a bingo, negyedórán belül volt szállásunk félpanzióval, tóra néző szobával, igen kedves fogadtatásban részesültünk.

Amikor legelőször kiszálltunk az autóból azonnal körbelengett bennünket az akkor nyíló jázminbokrok illata. Micsoda ajándék! Ez az apró fehér virágú futónövény mindenütt megtalálható, kerítésekre, korlátokra futtatva, teraszokat lep be, utcai lámpákat ölel körbe. Bódító illata az esti promenád varázsszerének fő kelléke! Ehhez igazodik a tó, mint tenger locsogása a parti köveken, aláfestésnek az olasz élő zene. Mindezt egy este sem hagytuk ki, e nélkül nem lehetett a napot lezárni!